1. Link do strony z możliwością wsparcia forum:
https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

2. Konta nowych użytkowników są aktywowane przez Administrację
(linki aktywacyjne nie działają) - zwykle w ciągu ok. 24 ÷ 48 h.

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znaleziono 1 wynik
DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Nowotwór odbytnicy
asia19

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 9403

PostDział: Nowotwory przewodu pokarmowego   Wysłany: 2011-10-01, 00:41   Temat: Nowotwór odbytnicy
Witaj Jerzy
Co prawda nie jestem ani lekarzem, a także brak mi wiedzy medycznej w w/w zakresie, jednak postaram Ci się choć trochę pomóc.
Ja nie podejmę się określenie stopnia zaawansowania choroby, bo nie potrafię na podstawie TK, którą zeskanowałeś, nic napisać. Jak na pewno wiesz, żona ma raka (nowotwór złośliwy)- adenocarcinoma to gruczolakorak- nie wiemy, jaka jest złośliwość guza (G, grade)- ten wynik będzie po operacji, częściowo od niego i od ogólnego stopnia zaawansowania zależeć będzie dalsza terapia. Najważniejsze jest to, że lekarze chcą podjąć się operacji- a więc chcą leczyć radykalnie. Istotne jest to, czy będą zajęte czy czyste węzły (TK pod tym względem jest 'dobra'- żaden węzeł nie był większy niż 15 mm- a to taka granica, porównywalne bądź większe, święcące uważa się za podejrzane nowotworowo) oraz jaka będzie radykalność zabiegu (czyli chodzi o to, czy guz będzie usunięty całkowicie i na marginesach cięcia nie będzie komórek nowotworowych).
Gdzie żona się leczy? Powiedziano Wam, na czym będzie dokładnie polegała operacja? Kiedy dokładnie operacja?
Ogólnie o raku odbytnicy znajdziesz tutaj.

Pozdrawiam
 
Skocz do:  


logo

Statystki wizyt z innych stron