1. Link do strony z możliwością wsparcia forum:
https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

2. Konta nowych użytkowników są aktywowane przez Administrację
(linki aktywacyjne nie działają) - zwykle w ciągu ok. 24 ÷ 48 h.

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znaleziono 1 wynik
DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Guz na płucach
butterfly

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 4315

PostDział: Nowotwory płuca i opłucnej   Wysłany: 2013-05-21, 21:34   Temat: Guz na płucach
Agnieszko, nie jestem lekarzem, więc nie odpowiem fachowo na Twoje pytania (wypowiedzą się mądrzejsi ode mnie).
Ale powiem Ci, że już sam fakt, że Twój tata został zakwalifikowany do operacji to w tym nieszczęściu, jakie Was spotkało, dobra wiadomość. Bo tyko bardzo niewielki procent chorych dostaje taką szansę (tzn. nowotwór zostanie wykryty na tyle wcześnie, by można było przeprowadzić zabieg). W moim pojęciu operacja i wycięcie guza to próba leczenia radykalnego - a więc dużo większe szanse na wygranie z chorobą. Podczas zabiegu wycina się część płata wraz z guzem/ cały płat/ całe płuco. O tym jak rozległa będzie to operacja decyduje operujący torakochirurg.

A ryzyko? Ryzyko istnieje zawsze, w czasie przeprowadzania każdej procedury medycznej, nawet usunięcia zęba.
Samopoczucie po operacji też może być kiepskie, ale organizm szybko dojdzie do siebie.
Rozumiem, że się boisz. Pytasz o śmiertelność, a jednocześnie nie podajesz żadnych info, czy tata ma jakieś schorzenia inne np. problemy kardiologiczne. Porozmawiaj z lekarzem o swoich wątpliwościach. Jednak wg mnie lekarze nie podejmowaliby się zabiegu, gdyby nie widzieli w tym sensu - korzyści dla pacjenta.

Pozdrawiam i dużo siły życzę.